Adres e-mail: justyna.migon-sasula@uni.opole.pl
Numer pokoju: 314
Zainteresowania naukowe:
Metodologia badań nad grami wideo i grami bez prądu, ze szczególnym uwzględnieniem narratologii i komparatystyki kulturowej. Związki gier z literaturą i historią. Wykorzystanie gier w edukacji. Historia kobiet oraz mody.
Prowadzone zajęcia:
Historia gier
Narratologia
Kultura fanowska
Poetyka gier
Polska branża gier
Społeczne oddziaływanie gier
Zarządzanie projektami
Publikacje naukowe:
- Aby odzyskać zdrowie złóż ofiarę w świątyni. Mechanika uzdrowień i punktów życia w grach fabularnych, Medycyna i Religia, t. 3, red. M. Dąsal, B. Płonka-Syroka, Warszawa 2019.
- Narracja historyczna w mechanice gry wideo na przykładzie cywilizacji bizantyjskiej w Age of Empires II, „Irydion” 2018, t. IV, nr 1.
- Dźwiękowe poszlaki w cyfrowym śledztwie – odgłosy w narracjach gier wideo, Kryminał. Ćwiczenia z komparatystyki kulturowej, red. A. Regiewicz, Gdańsk 2018.
- Wykorzystanie nowych mediów w wychowaniu patriotycznym dzieci i młodzieży, Problemy nowoczesnej edukacji, VIII., pod red. E. Sadowskiej, M. Dąsala, Częstochowa 2018.
- Motyw literacki wykorzystany jako mechanizm narracyjny w opowieści growej na przykładzie postępującego szaleństwa z Zewu Cthulhu H.P Lovecrafta, Częstochowskie rozważania o historii, literaturze i fantastyce, pod red. M. Dąsala, J. Migoń-Sasuły, Ł. Sasuły, Ewy Lasoty, Częstochowa 2017.
- Edukacyjne i wychowawcze aspekty gier RPG, Problemy nowoczesnej edukacji, t. VII, red. E. Sadowska, M. Dąsal, Częstochowa 2017.
- Edukacyjny aspekt gier planszowych na przykładzie polskich gier historycznych, Problemy nowoczesnej edukacji. The problems of modern education, t. 6: Formy i metody pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Forms and methods of working with students with special educational needs, pod red. E. Sadowskiej, M. Dąsala, Częstochowa 2016.
- Aktywizacja dzieci i młodzieży o słabej identyfikacji z grupą rówieśniczą-zainteresowania niestandardowe, Problemy nowoczesnej edukacji: potencjał, talent, uzdolnienia/dysfunkcje, deficyty, niepełnosprawność, red. E. Sadowska, M. Dąsal, Częstochowa 2015.