mgr Justyna Migoń-Sasuła

Adres e-mail: justyna.migon-sasula@uni.opole.pl

Numer pokoju: 314

 

Zainteresowania naukowe:

Metodologia badań nad grami wideo i grami bez prądu, ze szczególnym uwzględnieniem narratologii i komparatystyki kulturowej. Związki gier z literaturą i historią. Wykorzystanie gier w edukacji. Historia kobiet oraz mody.

 

Prowadzone zajęcia:

Historia gier

Narratologia

Kultura fanowska

Poetyka gier

Polska branża gier

Społeczne oddziaływanie gier

Zarządzanie projektami

 

Publikacje naukowe:

  1. Aby odzyskać zdrowie złóż ofiarę w świątyni. Mechanika uzdrowień i punktów życia w grach fabularnych, Medycyna i Religia, t. 3, red. M. Dąsal, B. Płonka-Syroka, Warszawa 2019.
  2. Narracja historyczna w mechanice gry wideo na przykładzie cywilizacji bizantyjskiej  w Age of Empires II, „Irydion” 2018, t. IV, nr 1.
  3. Dźwiękowe poszlaki w cyfrowym śledztwie – odgłosy w narracjach gier wideo, Kryminał. Ćwiczenia z komparatystyki kulturowej, red. A. Regiewicz, Gdańsk 2018.
  4. Wykorzystanie nowych mediów w wychowaniu patriotycznym dzieci i młodzieży, Problemy nowoczesnej edukacji, VIII., pod red. E. Sadowskiej, M. Dąsala, Częstochowa 2018.
  5. Motyw literacki wykorzystany jako mechanizm narracyjny w opowieści growej na przykładzie postępującego szaleństwa z Zewu Cthulhu H.P Lovecrafta, Częstochowskie rozważania o historii, literaturze i fantastyce, pod red. M. Dąsala, J. Migoń-Sasuły, Ł. Sasuły, Ewy Lasoty, Częstochowa 2017.
  6. Edukacyjne i wychowawcze aspekty gier RPG, Problemy nowoczesnej edukacji, t. VII, red. E. Sadowska, M. Dąsal, Częstochowa 2017.
  7. Edukacyjny aspekt gier planszowych na przykładzie polskich gier historycznych, Problemy nowoczesnej edukacji. The problems of modern education, t. 6: Formy i metody pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Forms and methods of working with students with special educational needs, pod red. E. Sadowskiej, M. Dąsala, Częstochowa 2016.
  8. Aktywizacja dzieci i młodzieży o słabej identyfikacji z grupą rówieśniczą-zainteresowania niestandardowe, Problemy nowoczesnej edukacji: potencjał, talent, uzdolnienia/dysfunkcje, deficyty, niepełnosprawność, red. E. Sadowska, M. Dąsal, Częstochowa 2015.

 

 

 


 

Udostępnij post

Skip to content